قهوه

مزایای قهوه چیست؟ با دومین نوشیدنی محبوب دنیا آشنا شوید

دانه های قهوه

از مزایای قهوه میتوان به داشتن کافئین که به عملکرد مغز در زمینه های مختلف از جمله هشیاری، خلق و خو، حافظه و زمان واکنش کمک میکند، اشاره کرد. از معروف ترین انواع قهوه، اسپرسو می باشد که با اضافه کردن ترکیباتی به آن خیلی قهوه های دیگر به دست می آیند.

قهوه (Coffee)، دومین نوشیدنی محبوب دنیا پس از آب است و صنعت قهوه بعد از نفت درآمدزاترین صنعت در جهان است. اکثر مردم فقط رفع خواب آلودگی و طعم و بوی فوق العاده را به عنوان مزایای قهوه می شناسند؛ اما مزایای قهوه بیشتر از این ها است که در ادامه متن به آنها می پردازیم. بعد از آن انواع قهوه را برای شما بررسی کرده و سپس آسیاب قهوه را به شما معرفی میکنیم.

مزایای قهوه

1. قهوه باعث افزایش انرژی و هشیاری بیشتر شما میشود

ماده ای محرک به نام کافئین در این نوشیدنی وجود دارد که باعث کاهش خستگی و افزایش انرژی میشود. کافئین به عملکرد مغز در زمینه های مختلف از جمله هشیاری، خلق و خو، حافظه و زمان واکنش کمک میکند.

2. کافئین عملکرد فیزیکی را به مقدار قابل توجهی بیشتر میکند

کافئین سطح آدرنالین خون را افزایش داده و میتواند به صورت میانگین 12 درصد عملکرد فیزیکی را بیشتر کند.

3. کافئین به چربی سوزی کمک میکند

چربی سوزی یکی دیگر از مزایای قهوه است که دلیل آن کافئین است. در افراد لاغر 29 درصد و در افراد چاق 10 درصد میزان چربی سوزی را بالا میبرد.

4. قهوه میتواند از کبد محافظت کند‌

طبق تحقیقات، این نوشیدنی میتواند از کبد در برابر بیماری سیروز محافظت کند و کسانی که قهوه می خورند، به احتمال کمتری بیماری های کبدی سراغشان می آیند.

5. قهوه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد

یکی از کارهایی که میتوان برای پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل انجام داد، نوشیدن قهوه است. طبق مطالعات، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که قهوه مصرف میکنند بیشتر از %65 پایین تر می باشد.

6. احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کم میکند

تقریبا سیصد میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و این بیماری بسیار رایج و جدی است‌. بررسی ها نشان میدهند که احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که قهوه می نوشند بسیار پایین است.

7. خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش میدهد

دومین بیماری شایع در قسمت عملکرد مغز، پارکینسون است. احتمال ابتلا به پارکینسون در افرادی که قهوه می نوشند، بین 32 تا 60 درصد کمتر است.

8. مواد غذایی ضروری در قهوه وجود دارد

داشتن مواد غذایی زیادی نظیر پتاسیم، منگنز، منیزیم، پانتوتنیک اسید، ریبوفلاوین و نیاسین از دیگر مزایای قهوه است.

9. باعث بیماری قلبی نمیشود و خطر سکته را کم میکند

گر چه قهوه فشار خون را کمی بالا میبرد اما این اثر با گذشت زمان از بین میرود. با این حال توصیه میشود کسانی که فشار خون بالا دارند در مصرف این نوشیدنی محتاط باشند. بعضی تحقیقات نشان میدهند که قهوه میتواند خطر سکته را پایین بیاورد.

10. خطر ابتلا به بعضی سرطان ها در مصرف کنندگان قهوه کمتر است

احتمال ابتلای به سرطان کبد و سرطان روده بزرگ در کسانی که قهوه می خورند، پایین تر است.

11. دشمن افسردگی و شاد کننده است

طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه هاروارد انجام شد، زنانی که مصرف قهوه 4 فنجان یا بیشتر در روز داشتند، %20 کمتر گرفتار افسردگی میشدند.

12. میتواند طول عمر را بیشتر کند

طبق مطالعات انجام شده، مرگ زودرس کمتر به سراغ قهوه خور ها می آید و افزایش طول عمر از مزایای قهوه است.

13. بزرگترین منبع آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی غربی، قهوه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *